Avarinę situaciją gali sukelti ir automobilio žibintai | Eeefondai.lt

car-light-750x475-300x190-2542829Ar kada nors esate papuolę į situaciją, kai ramiai važiuojant keliu jums kelionę sugadina tai, kad pas kažką nepadarytas geras zibintu reguliavimas. Neteisingai sureguliuotos šviesos, važiavimas ant ilgų, neveikiantis zibintų šviesų reguliavimas ir panašios bėdos gali prišaukti vieną didesnę – eismo įvykį.

Ilgos šviesos

Visų pirma, kai žmonės važiuoja su trumpomis arba ilgomis šviesomis tai čia jau nėra servise atliekamas zibintu reguliavimas. Čia yra vairavimo įpročiai ir mokėjimas elgtis kelyje, priklausomas nuo kiekvieno viaruotojo asmeniškai. Tačiau, jeigu jums naktį važiuojant vienumoje iš priekio atlekia mašina, neketinanti išjungti savo ilgų šviesų, jūs tikrai galite patekti į rimtą bėdą. Apakinti tos iš priekio artėjančios šviesos, jūs galite ir rėžtis į tą mašiną (taigi, ji būtų pati kalta dėl savo elgesio), ir netinkamai išvažiuoti posūkyje, ir nulėkti nuo kelio. Juk mes nevažinėjame paprastai akli arba užsimerkę. O kai yra apakinamas vairuotojas, tai yra tas pats, kas vairuoti aklam.

Pakeltos šviesos

Net jeigu vairuotojai stengiasi nevažiuoti ant ilgų šviesų, kai aplink gali būti kitų mašinų, tačiau jų zibintu aukščio reguliavimas gali pridaryti tokių bėdų, kaip ir ilgos šviesos. Jeigu iš priekio atlekia mašina, kuri važiuodama šiek tiek šokinėja per kalnelius, jūs pastebite, kad ir šviesos kilnojasi, kartais aštriais spinduliais besirėždamos jums tiesiai į akis. Toks šviesų reguliavimas būna nebe priklausomas nuo vairuotojo. Tačiau tai, kad šviesos pakeltos ima akinti, rodo, kad apskritai žibintų reguliavimas Vilniuje kaina ir kokybe turi būti visada teisingas ir geras. Buc labai blogai jeigu važiuosite siaubingai auštai užkeltomis šviesomis. Jau geriau koks nors autoservisas Toptis jums padės susireguliuoti žibintus, ir tada važiuosite ne su pakelta šviesa, o su tokia, su kokia ir reikia važiuoti.

Važiavimas be šviesų

Aišku, turbūt pats blogiausias dalykas yra išvis važiavimas be šviesų. Tokio elgesio, kad ir kaip keista, bet taip pat pasitaiko. Būna, kad žmonės turi tik vieną veikiantį žibintą, o tai labai klaidina visus eismo dalyvius, nes tada sunku suvokti, kokio dydžio iš tiesų yra jūsų ar kažkieno kito automobilis. Tamsoje iš priekio matant tik vieną atlekiančią šviesą, galima galvoti, kad čia kažkokia dviratė motorinė priemonė, kai iš tiesų tai bus kas kita, ir jūsų zibintu reguliavimas galės suklaidinti eismo dalyvius dėl gabaritų. Todėl su viena sugedusia šviesa geriau niekada nevažinėkite. Ir juo labiau – nevažinėkite išvis be šviesų. Nes tada tikrai būsite visiškai nematomi ir keliantys baimę kitiems, bei grėsmę sau.

Atšvaitų svarba

Tačiau reikia galvoti ne tik apie tai, kas yra šviesos, bet ir tai, kas yra atšvaitai. Jeigu vieni eismo dalyviai privalo saugiai važinėti su gerai veikiančiomis šviesomis, tai kiti eismo dalyviai būtinai turi pasistengti turėti atšvaitus. Neseniai prieš porą metų priimtas nutarimas numato, kad dviratininkai turi būtinai turėti žibintus arba šviesą atspindinčią liemenę. Nesilaikant šio punkto, galima papulti į labai sunkias avarines situacijas. Kaip gi tamsoje gali jus pastebėti automobilio vairuotojas, jeigu jūsų dviratis neturi nei jokios šviesos, nei atšvaito. Priversdami vairuotoją save nutrenkti, jūs ir jam, ir sau didelį pavojų keliate, ir visam mašinos ekipažui. Galų gale, reikia atšvaito ir žmogui iš kaimo, einančiam keliu. Toks apskritai jaučiasi dažniausiai kone nemirtingas, tačiau šiaip jau jis toks nėra.