darbas vairuotojams
Vyrai, nebijantys iššūkių ir norintys gerai uždirbti, dažniausiai imasi vis dar vieno populiariausių uždarbio būdų. Įvairaus pobūdžio darbas vairuotojams jau kelerius metus iš eilės tebėra ir pasiūlius, ir paklausus. Nors šis darbas gana rizikingas, vis dėlto vyrai ryžtasi sėsti prie didelės mašinos vairo ir taip uždirbti pinigų sau ir savo šeimai. Vienas populiariausių vairuotojo darbų yra vilkikų vairuotojo darbas. Šio darbo pobūdis yra įvairus: tai ir darbas vairuotojams po lietuva, ir darbas po Baltijos šalis, žinoma, dažniausiai daugiausia vairuotojų reikia darbams po Europą, Rusiją ir kitas šalis. Taigi stipriosios lyties atstovai, turintys visas reikiamas vairuotojo kategorijas ir atitinkantys keliamus reikalavimus be didelių sunkumų gali rasti tolimųjų reisų vairuotojo darbą. Tie, kurie nori daugiau laiko praleisti namie su šeimomis, renkasi vairuotojo darbą tik savo šalies teritorijoje. Pasirinkimas išties platus, tad šios profesijos atstovų nedaug rastume bedarbių gretose.
Reikalavimai
Visų pirma, vyrai, kuriems aktualus, pavyzdžiui, darbas vairuotojams norvegijoje ar kurioje nors kitoje Europos šalyje, privalo turėti reikiamas transporto priemonių vairuotojo kategorijas, kad galėtų dirbti šį darbą. Būtina ne tik įprasta B, bet ir C, CE, D, DE, T kategorijos ir kitos. Tai priklauso ir nuo to, kokio pobūdžio bus jūsų darbas, ką jūs vairuosite: ar vilkiką, ar autobusą, ar troleibusą ar kitą transporto priemonę. Taip pat priklausomai nuo darbo pobūdžio reikia turėti ir papildomas kategorijas, būti išklausius tam tikrus kursus, kad galėtumėte vežti, pavyzdžiui, pavojingus krovinius, žmones ir panašiai. Taigi dar prieš nutariant, kad jums yra aktualus ir įdomus darbas vairuotojams, būtina susižinoti, kokie reikalavimai keliami vienos ar kitos transporto priemonės kategorijos vairuotojams. Taip pat ir darbdaviai dar gali turėti savų reikalavimų. Taigi reikia gerai pagalvoti, ar išties esate pasiryžę tapti vairuotojais ir didžiąją savo laiko dalį praleisti ant ratų.
Darbo ir poilsio režimas
Nors kai kuriems atrodo, kad vairuotojų darbas yra pramoga, vis dėlto toks įspūdis yra klaidingas. Vairuotojai taip pat turi savo darbo taisykles, yra nustatytas jų darbo laikas, kurio griežtai privaloma laikytis. Pavyzdžiui, darbas vairuotojams Lietuvoje turi vienokius reikalavimus, mūsų šalyje yra vienokios darbo ir poilsio valandos, o kai kuriose kitose šalyse jos gali skirtis. Taigi ypač tolimųjų reisų vairuotojai, kurie važinėja ne tik po Europą, bet ir po Aziją ar kitas šalis, privalo labai gerai išstudijuoti ir išsiaiškinti kiekvienos šalies reikalavimus. Antai ne visose netgi Europos šalyse vilkikams galima važiuoti savaitgaliais, kai kur yra ribojamas vilkikų eismas tam tikromis valandomis ir dienomis. Todėl labai svarbu visa tai žinoti dar sėdant prie vairo. Jeigu jus domina tik darbas vairuotojams Vilniuje, pavyzdžiui, vežioti produkciją po prekybos centrus, jūs taip pat turite žinoti savo darbo ir poilsio režimą, kiek valandų galite važiuoti, kada privalote sustoti ir pailsėti. Priešingu atveju jums gali grėsti nemenkos baudos ar kiti nemalonumai.
Uždarbis
Priklausomai nuo darbo pobūdžio, įmonės ir kitų aplinkybių, priklauso ir vairuotojų darbo užmokestis. Vieniems vairuotojams mokama už kiekvieną nuvažiuotą kilometrą, pavyzdžiui, po 35 centus. Kitiems mokama už išdirbtas valandas, treti darbo atlygį sutaria už dieną. Taigi šis aspektas turi būti aptartas prieš pasirašant darbo sutartį. Žinoma, darbas vairuotojams Vokietijoje gali būti geriau apmokamas negu, pavyzdžiui, mūsų šalyje. Tačiau tai priklauso ir nuo įmonės, ir nuo darbo pobūdžio, kokius krovinius tenka vežti. Taigi nors darbas vairuotojams turi pasiūlą ir paklausą, vis dėlto jis yra atsakingas, į jį turi būti žiūrima rimtai ir gerai apgalvojant, ar pajėgsite dirbti tokį darbą.