Specialisto nuomonė: restauruoti ar keisti? | Eeefondai.lt

vairas-300x199-3573776Automobilio važiuoklės gedimai yra bene rimčiausios problemos, su kuriomis ilgainiui susiduria visi vairuotojai. Lygiai taip pat kone kiekvienam vienu ar kitu metu aktualiu buvo tapęs ir vairo koloneliu remontas. Joms susidėvėjus ar paprasčiausiai sugedus, neretai kyla dilema – bandyti restauruoti ar senas keisti naujomis? Specialistai turi paruošę atsakymą į šį klausimą. O jis paprastas – viskas turi savo kainą. Restauravimas gali išgelbėti senas kolonėles, gali ir nebūti veiksmingas, tačiau ne ką mažesne „loterija“ galima vadinti ir investiciją į, tarkime, naudotas automobilio detales. Kai omenyje turimas vairo koloneliu remontas Vilnius yra miestas, kuriame netrūksta gerų važiuoklės remonto meistrų. Vienas jų – Gintautas – ir sutiko apžvelgti senų vairo kolonėlių remonto (restauravimo) privalumus ir trūkumus.

Saugi kelionė prasideda nuo tinkamo važiuoklės darbo

Gintautas, jau daugiau kaip dešimt metų taisantis automobilius, sako, kad vairo koloneles siurblio remontas ar bet kokios kitos automobilio važiuoklės dalies taisymas jam – ne naujiena. „Jau daug metų dirbu tam, kad užtikrinčiau saugią kelionę klientams. Nereikia nė pasakoti, kaip sutrikęs važiuoklės darbas apsunkina vairavimą. Dėl to ypač svarbu, pastebėjus net menkiausius, pavyzdžiui, vairo stiprintuvo sutrikimus, varyti automobilį į autoservisą ir atlikti nuodugnią diagnostiką. Didelė tikimybė, kad problema slypi būtent vairo kolonėlėse.“. Gintautas sako, kad, kai reikalingas vairo koloneliu remontas Vilnius – miestas, kuriame apstu šią paslaugą teikiančių autoservisų. Tik ar visi tuo pasinaudoja?

Kas vyksta restauracijos metu ir kodėl būtina kolonėlių diagnostika?

Kalbai pasisukus apie automobilių remontą, sakoma, kad detalių keitimas kartais gali atsieiti pigiau už bandymą sutaisyti sugedusias. Ar šis posakis tinka ir tuomet, kai omenyje turimas bet kokios markės automobilio, pavyzdžiui, Audi vairo koloneliu remontas? Gintautas sako, kad transporto priemonės modelis šioje vietoje turi mažai reikšmės: „Iš savo darbo praktikos galiu pasakyti, kad ypač reto modelio automobilių taisymu Lietuvoje tenka užsiimti nedažnai. Tad nesvarbu, ar būtų aktualus Bmw vairo koloneliu remontas, ar Opel vairo koloneles remontas, restauracija paprastai pasiteisina labiau nei naujų kolonėlių instaliavimas. Kodėl? Visų pirma, be atidžiai atliktos vairo kolonėlių diagnostikos neįmanoma pasakyti, ar situacija beviltiška… Dažnai užtenka atlikti restauraciją, į kurią įeina: išardymas, detalių išvalymas, šveitimas, korozijos panaikinimas, sudilusių žiedų ar kitų smulkių detalių keitimas. Be abejo, po tokio valymo kolonėlės surenkamos iš naujo. Šiek tiek laiko užima tik bandymai, turintys parodyti, ar vairo kolonėlės po restauracijos toliau veikia. Vis dėlto, norėdami kuo greičiau „susitvarkyti“ su problema, klientai dažnai daugiau praranda nei išlošia. Tiesa, bepigu ir tada, kai naujų kolonėlių reikia tokio modelio automobiliui, kuriam nesunku gauti dalių. Dėl to, tarkime, Ford vairo koloneles remontas gali būti mažiau svarstomas. Mano nuomone, be reikalo, nes, kaip minėta, restauracijos gali pilnai pakakti, kad automobilio važiuoklė toliau sklandžiai veiktų. Be to, restauruotoms vairo kolonėlėms daugelyje autoservisų suteikiama garantija. Na, o „naujas“ perkant naudotų dalių parduotuvėje ar turguje, garantijos tikėtis naivu.“. Gintautas priduria, kad įsigyti tikrai kokybiškų dalių, kurių keitimas leistų maksimaliai pagerinti automobilio būklę, nėra lengva: „To nepatariu daryti nepatyrusiems vairuotojams. Ypač, jeigu omenyje turimas vairo koloneliu remontas, verčiau pasitikėti patyrusiais specialistais. Nereikėtų bijoti jų klausti sąžiningos nuomonės, ar vairo kolonėles dar galima sutaisyti, ar verčiau jau investuoti į naujas. Patikėkite manimi, didelė jų dalis nesiekia pasipelnyti iš klientų – tereikia surasti patikimus žmones, galinčius suteikti vertingos informacijos.“.