Jeigu jus domina sunkvezimiai, ko gero, žinote, kaip sunku išsirinkti tinkamą variantą, ypač, kai galvojate ne apie vieną mašiną, reikalingą jūsų sėkminga verslui. Kalbiname vienos populiariausių firmų, užsiimančių tokia prekybą, vadybininką Julių, kuris pažadėjo pasidalinti naudinga informacija, dominančia pirkėjus.
-Gerbiamos, Jonai, kokie sunkvežimiai yra patys populiariausi tarp pirkėjų?
– Sunkvezimiai iki 7 5t ir sunkvezimiai iki 3.5t
– Dažniau naudoti ar nauji?
– Mes užsiimame būtent naudotais, be kažkokios vienos tendencijos nėra. Svarbu jo kokybė ir kaina, tai yra, optimalus jų balansas.
– Ar įmanoma įsigyti sunkvežimį išsimokėtinai?
– Taip, galimi sunkvezimiai lizingu.
Pakalbintas Julius, aprodė mums įmonės prekes – krovininiai suknvezimiai, kurie yra naudoti sunkvežimiai – pagrindinė jos prekė, įgijusi pasitikėjimą tarp klientų ir užsitarnavusi sau gerą vardą per ne vienerius įmonės gyvavimo metus. Svarbu tai, kad šie sunkvežimiaiyra tikrai kokybiški ir už palyginamai žemą kainą.
Kai jau važiavome iš sunkvežimių įmonės montuoti savo reportažą, mus sustabdė ilgus metus ten išdirbęs Modestas, prašęs parašyti, kad sunkvezimiai užima pusę jo didelės širdies. Meilė šioms mašinos Modestui prasidėjo dar vaikystėje, kai atostogaudavo pas senelius kaime ir matydavo, kaip fermų sunkvežimiai vežioja įvairias medžiagas. Jis irgi norėjo būti tokios galingos mašinos vairuotoju. Likimas lėmė, kad sunkvezimiai Lietuvoje aplenkė Modestą kaip vairuotoją – jo gyvenime pirmiausia atsirado ne šios mašinos, o vaikai. Modestas turi net keturis vaikus ir jau planuoja penktąjį – štai kam priklauso likusi širdies pusė! Vyras teigia, kad anksti vedęs nesigailėjo – juos su žmona labai palaikė tėvai, nes iš darbo fabrike pavykdavo ne ką susitaupyti, o reikėjo kažkaip jaukiai susisukti savo šeimyninį lizdelį, paruošti reikalingiausius daiktus pirmagimiui.
Modestas sakosi, kad skirtingai nei kad vaikystėje žavėję mašinos, knygos jo niekada netraukė – atrodydavo labai nuobodu sniurgsoti prie stalo parimus į vadovėlių puslapius, kai galima bėgti į lauką ir džiaugtis vaikyste. Taigi, kadangi žinojo, jog mokslai yra ne jam, Modestas tą sakė ir savo žmonai, aiškindamas, kad jų gyvenime gali tekti šiek tiek pavargti, kol suras savo vietą po saule, nes nemokytiems juk ne viskas taip paprasta. Taigi jie nutarė kabintis nagais ir dantimis į gyvenimą ir sekti jo geresnio, jeigu reikės, netgi per kraują.
Gimus trečiajam vaikui, pasidarė per sunku gyventi tik iš menkos pašalpos ir fabrikanto atlyginimo, tad Modestas išvažiavo į tolimus kraštus uždarbiauti – pinigų gaudavo dvigubai ar net trigubai daugiau, tačiau tėvynės ir šeimos ilgesys privertė jauną vyrą grįžti vos už gero pusmečio. Negalėjo juk viskas būti taip blogai! Apie darbą sunkvežimių įmonėje, jis sužinojo internete – atsitiktinai pamatė skelbimą, kai ieškojo dėvėtos komodos, o šiek tiek domino ir naudoti sunkvezimiai. Nuėjęs į atranką, jis tapo konsultantu, padedančiu išsirinkti prekes pirkėjams ir konsultuojančiu telefonu visus norinčius įsigyti šią techniką. Taigi atgimė sena vyro aistra – sunkvezimiai. Greitai Modestas jau smulkiai galėjo papasakoti apie kiekvieną jo modelį, žinojo privalumus ir trūkumus. Pirkėjai negailėjo pagirų uoliam pardavėjui, greitai jis pakilo į vyriausiuosius konsultantus. Modestas sakosi esantis labai patenkintas savo darbu, nes pirmą kartą gyvenime kažką darydamas jaučia prasmę, ne tik desperaciją. Pasak Modesto, svarbu susirasti mėgstamą hobi ir jis virs tavo darbu.
Taigi palikome laimingą Modestą ir reikalais užsivertusį vadybininką Joną. Tikimės, kad šis nuoširdus pasakojimas, truputį išeinantis iš mūsų laidos specifikos, atvers jūsų norą susipažinti su žmogumi, kuris padės išsirinkti geriausią prekę.
Read More
Restauruotos padangos
Kiekvienas vairuotojas renkasi tokias padangas, su kuriomis būtų saugu ir gera važinėti. Artėjant žiemos sezonui vairuotojai nerizikuoja, o ir taisyklės neleidžia važinėti plikomis padangomis. Todėl šalia brangių, garsių firmų ir naujų padangų vis dažniau perkamos restauruotos padangos.
Naujos ar restauruotos? Skirtingos specialistų nuomonės
Iki šiol vis nenutyla diskusijos, ar restauruotos padangos yra tikrai nepatikimos ir nekokybiškos. Galbūt ir negalima būtų taip kategoriškai teigti, kad nors ir geros restauruotos padangos, jos, anot kai kurių automobilių padangų ir ratų specialistų, tinka tik kritiniu atveju. Anot šių specialistų, nusipirkę tokias padangas vairuotojai neįvertina padangos karkaso būklės ir patikimumo. Nors restauruotos padangos kaina ir keliasdešimt litų mažesnė nei naujos, tačiau važiavimo kokybė tokiomis restauruotomis padangomis, teigia žinovai, yra prasta. Tokiomis restauruotomis padangomis, padangų atstovų teigimu, galima važinėti tik gerai nuvalytais asfaltuotais keliais, neslidžia kelio danga. Šie atstovai taip pat tvirtina, kad restauruotos padangos ne tik nepatikimos, bet ir kelia didesnį triukšmą keliuose.
Kitas vieno sostinės automobilių serviso specialistas teigia, kad vis dėlto tobulėjant restauravimo medžiagoms ir technologijoms, restauruotos padangos vilniuje tampa vis kokybiškesnės. Tačiau, kad važiavimas tokiomis nenaujomis padangomis būtų saugus ir patikimas, būtinos kelios sąlygos. Visų pirma, nereikia rinktis pačių pigiausių restauruotų padangų. Dažniausiai restauruojamos pačios populiariausios vidutinės klasės automobilių padangos. Žinoma, kad geriausios restauruotos padangos gali kainuoti ir iki 150 litų, tačiau tokioms padangoms bus suteikiama garantija. Jei padanga nekokybiška, tai nuvažiavus vos kelis šimtus kilometrų šis brokas išaiškėja. Perkant restauruotas padangas, būtina reikalauti garantijos. Tokios garantijos geroms restauruotoms padangoms yra suteikiamos.
Restauruotos padangos visureigiams
Nors ir padangų specialistų nuomone, restauruotų padangų nerekomenduojama montuoti ant visureigių, vis dėlto praktikoje pastebima, kad mažas pajamas uždirbantys nedidelių miestelių gyventojai, vairuojantys senesnio modelio džipus, perka nenaujas, o restauruotas padangas. Restauruotos padangos džipams visų pirma populiarios ir dėl jų mažesnės kainos. Itin dažnai perkamos restauruotos padangos bekelei ar visureigių varžyboms. Tokios reklamuojamos ir labiausiai trokštamos bekelės padangos – savaiminio išsivalymo, agresyvaus protektoriaus, sustiprintų šonų. Jos pasižymi išskirtiniu pravažumu, tvirtumu ir patvarumu. Šios padangos gali būti pritaikytos ir snieguotai ar šlapiai dangai, jos gali būti su dygliais ir be jų. Kai kurias nedygliuotas padangas galima dygliuoti.
Atsiliepimai apie restauruotas padangas
Kaip visada specialistai turi savo nuomonę ir rekomendacijas, o vairuotojai diskutuoja savaip. Vieni įsigiję restauruotas padangas pigiau džiaugiasi ir važinėja jomis kelis sezonus, o kiti, tik nusipirkę ir pravažiavę keliasdešimt kilometrų, pastebi, kad automobilis važiuoja netolygiai. Kitas vairuotojas skundėsi, kad pradėjus važinėti restauruotomis padangomis, netrukus pastebėjo, kad padidėjo degalų sąnaudos, todėl jis nusprendė daugiau nebepirkti restauruotų, o montuoti tik naujas padangas savo automobiliui. Kiek vairuotojų, tiek ir nuomonių. Vis dėlto peržvelgę restauruotos padangos atsiliepimai galime pastebėti, kad gerų atsiliepimų yra tikrai nemažai. Svarbiausia, vairuotojų nuomone, išsirinkti ne pačias pigiausias restauruotas padangas. O specialistų teigimu, kokybiškos, geros, garsių firmų padangos gali būti restauruojamos kokius tris kartus. Ir jos atitinka tam tikrus keliamus kokybės reikalavimus. Tokių padangų kontrolė yra pakankamai griežta, o padangų restauravimo technologijos gerokai pažengė į priekį lyginant su ankstesniais metais. Taip antram gyvenimui prikeltos restauruotos padangos gali būti naudojamos iki 70 procentų naujos padangų ridos.
Read More
Nauji ratlankiai
Automobilio dalis, ant kurios montuojamos automobilio padangos, vadinama ratlankiais. Jų paskirtis yra laikyti automobilio padangą. Nauji ratlankiai automobiliams suteikia saugumo, todėl juos specialistai pataria rinktis ypač atsakingai.
Ratlankiai kiekvienam automobiliui individualiai
Nauji ratlankiai ir padangos parenkami pagal atitinkamus automobilio ratlankių gabarito matmenis. Ratlankiai būna trijų rūšių: štampuotieji plieniniai, lietiniai ir surenkamieji. Labiausiai vairuotojų mėgstami ir tikrai populiarūs yra būtent štampuotieji plieniniai (skardiniai) ratlankiai. Šie ratlankiai pigūs, tačiau nėra pakankamai kokybiški ir išvaizdūs. Stilingi ir gražūs lieti nauji ratlankiai visada maždaug du kartus brangesni už plieninius. Tai patvirtina ir jų suteikiami privalumai. Važiuojant tokio tipo ratlankiais yra sutaupomas kuras, pagerėja automobilio dinamika, galima vežti daugiau krovinių. Taip pat mažiau kaista automobilio stabdžių sistemos detalės. Dar viena svarbi lietinių ratlankių savybė yra sandarumas. Tačiau dėl jų brangumo jie yra mažiau populiarūs nei pirmojo tipo ratlankiai. Anksčiau lieti ratlankiai buvo naudojami tik sportiniams automobiliams, o šiuo metu jie gana populiarūs ir konkuruoja su štampuotaisiais. Tam, kad pasirinkti tinkamus jūsų automobiliui ratlankius, dažnai automobilių ratlankių parduotuvėse yra pateikiami ratlankių parametrai pagal automobilių modelius, t.y. siūlomi ratlankiai pagal automobili. Norint pasirinkti tinkamą ratlankį reikia žinoti: ratlankio plotį ir skersmenį, tvirtinimo angų skaičių ir išdėstymą, automobilio stebulės skersmenį, išvirtimą. Ratlankiai yra viena svarbiausių automobilio dalių, todėl jų pasirinkimas priklauso ne vien tik nuo dizaino.
Ratlankiai internetu
Kaip ir dauguma kitų prekių, taip ir automobilių ratlankiai internetu perkami labai dažnai. Tai patogus ir palyginti pigus būdas išsirinkti tinkamą prekę. O ir pasiūla yra labai didelė. galima rinktis iš internetinių parduotuvių, pagal asmeniškai pateikiamus skelbimus ir parduotuvių akcijas. Internetu perkami ratlankiai kainuoja šiek tiek pigiau nei perkami specialiose neinternetinėse parduotuvėse. Internete galite pasirinkti pageidaujamo gamintojo, tinkamo dydžio ir norimo tipo ratlankius. Jei rinksitės ne tik ratlankius, bet ir naujas padangas, greičiausiai jums bus pasiūloma ir nemokama padangų montavimo paslauga nurodytame automobilių servise. Tokį pasiūlymą šiomis dienomis galima surasti įvedus paieškos sistemoje užklausą nauji ratlankiai vilnius. Dar vienas pasiūlymas norint įsigyti naujus ratlankius, tačiau nemokant visos sumos iš karto – kai kurios internetinės parduotuvės siūlo pirkti ratlankius išsimokėtinai. Už pasirinktus ratlankius galėsite sumokėti per keletą mėnesių, o konkrečias tokio pirkimo sąlygas reikėtų pasiskaityti atitinkamose internetinėse automobilinių prekių parduotuvėse.
Ratlankių kainos
Ratlankių kainos yra skirtingos ir priklauso nuo to, kokio tipo ratlankius renkamės (štampuotus plieninius, lietus ratlankius). Taip pat svarbus kainos atžvilgiu kriterijus yra ar perkame naujus ar naudotus ratlankius. Naujų ratlankių kainos svyruoja nuo 150 Lt. ir netgi iki 1000 Lt. Pavyzdžiui, nauji chromuoti ratlankiai kainuoja žymiai brangiau nei plieniniai. Ratlankių chromavimas yra labai brangus. Jei norite pigesnio varianto, galite rinktis dėvėtus ratlankius, kurie gali būti taip pat pakankamai kokybiški ir geri.
Kad ilgai tarnautų – svarbu tinkamai prižiūrėti
Kaip ir kiekvieną daiktą, tam kad ilgai tarnautų reikia tinkamai jų prižiūrėti. Todėl specialistai rekomenduoja atsiminti, kad ratlankiai jums ilgai tarnaus, jei juos tinkamai saugosite. Svarbu vengti šaligatvio kraštų, įgilintų kanalizacijos dangčių ir panašių kliūčių. Tada ir turimi nauji ratlankiai, kad ir kokie jie būtų, ilgai nereikalaus jūsų dėmesio.
Read More
Mokytis vairuoti sostinėje
Vairavimo mokyklos Vilniuje
Sostinės gyventojams, panorusiems išmokti vairuoti ir gauti vairuotojo teises, aktualus klausimas – kokios gi vairavimo mokyklos vilniuje geriausios? Vis dėlto, mokyklos „gerumas“ yra kiek sąlyginė sąvoka. Kas vienam priimtina, kitam gali nepatikti. Egzistuoja tam tikri universalūs veiksniai, kuriuos reikėtų apsvarstyti prieš renkantis vairavimomokyklą. Kokie jie? Apie tai pasakoja vienos vairavimo mokyklos vilniuje savininkė.
Ar visada verta pasitikėti atsiliepimais?
„Kai tampa aktualios vairavimo mokyklos vilniuje atsiliepimai iš pažįstamų dažnai tampa lemiančiu sprendimą veiksniu. Ar tai gerai? Negaliu vienareikšmiškai atsakyti. Žinoma, kartais tikrai geriau paklausti draugų ar kitų patikimų pažįstamų nuomonės. Ypač, kai vilniuje yra tiek daug privačių įstaigų, mokančių vairavimo subtilybių. Vis dėlto, reikėtų nepamiršti, kad tai gana subjektyvu – dauguma mokyklas vertina pagal instruktorius, o šie gali nepatikti dėl asmeninių priežasčių. Pavyzdžiui, kartais nepatinka mokytojo charakteris ar griežtumas. Juk visi esame žmonės, tad turime ir skirtingus būdo bruožus, mokymo būdus.“. Pašnekovė pripažino, kad žmonių požiūriai neretai išsiskiria ir kalbant apie kelių eismo taisyklių mokymąsi. „Ne paslaptis, kad dažnai mokytis vairuoti pradeda ir kiek vyresnio amžiaus, dirbantys žmonės. Ne visiems po darbo dienos norisi keliauti į vairavimo mokyklą klausyti ilgų teorijos pamokų. Pavyzdžiui, įsivaizduokite, kad po darbo Senamiestyje tenka važiuoti į pamoką, tada iš vairavimo mokyklos vilniuje antakalnyje keliauti namo į, pavyzdžiui, Justiniškes. Tokiais atvejais, kai kurie pasirenka savarankišką mokymąsi. Ne visiems šis būdas pasiteisina. Kai kurie tiesiog negali mokytis savarankiškai, kenčia dėl to, kad, kilus klausimams, negali iš karto pasiteirauti mokytojo atsakymo. Neretai po to, kai prastai išlaiko teorijos egzaminą, jie kaltina mokyklą, neva, tinkamai neparuošė. Visus raginu kritiškai vertinti pažįstamų nuomones. Kartais jos anaiptol nebūna pagrįstos.“.
Kas lemia vilniečių pasirinkimą?
Vairavimo mokyklos vilniuje pasižymi gausumu – tai tiesa. Įdomu, pagal ką vilniečiai renkasi mokymosi įstaigas. „Daug kam, ypač vyresnio amžiaus žmonėms, yra svarbi vieta. Vairavimo mokyklos vilniuje seskineje dažnai yra populiariausios tarp šiame rajone gyvenančių žmonių. Žinoma, kartais teigiamos rekomendacijos lemia pasirinkimą mokytis kitame rajone, ar net kitame sostinės gale, tačiau dažnai žmonės, neturintys galimybių ar laiko toli važinėti, pasirenka mokytis kur nors netoli savo namų. Atrodo, natūralu – jeigu gyvenate, pavyzdžiui, Salininkuose, vairavimo mokyklos vilniuje fabijoniskese jums nebus tokios aktualios. Rinksitės tą mokyklą, kuri bus arčiau jūsų namų.“. Vienos mokyklos, įsikūrę sostinėje, yra brangesnės, kitos – pigesnės. Ar kaina lemia sostinės gyventojų pasirinkimą? „Vairavimo mokyklos vilniuje kainos požiūriu, tikrai skiriasi. Žinoma, jis nėra toks ryškus, koks yra užsienyje, tačiau rinktis vilniuje yra iš ko. Reikia pripažinti, kad Lietuvoje išmokti vairuoti kainuoja nemažai, tačiau, kai yra noras, atsiranda ir galimybės. Kartais taikomos nuolaidos. Vairavimo mokyklos vilniuje akcijos metu siūlo kiek pigesnius kursus. Kita išeitis žmonėms, turintiems ribotą biudžetą – už pamokas atsiskaityti dalimis. Kai kuriose mokyklose aktyviai veikia ši sistema: pasirašote sutartį, kad pinigus grąžinsite po truputį kas mėnesį. Tai savotiški „kursai išsimokėtinai“. Juos ypatingai mėgsta studentai.“. Mokymosi įstaigą žmonės renkasi ne tik pagal vietą ar kainą, bet ir atsižvelgdami į tai, kokios kategorijos teisių nori. „Žinoma, vairavimo mokyklos vilniuje ce kategorijai gauti bus aktualios būtent tokių teisių norintiems žmonėms. Laimei, sostinėje apmokomi įvairių kategorijų būsimi vairuotojai. Dėl to problemų dažniausiai nekyla. Svarbiausia – noras mokytis. Tiesa, kai jis yra, visos vairavimo mokyklos vilniuje atrodys tinkamos. Dažniausiai kritiką yra linkę išreikšti žmonės, turintys lūkesčių, kad instruktoriai ar teorijos mokytojai viską padarys už juos. Deja, egzamino akimirką liekate tik su savo įgytomis žiniomis.“.
Read More
Ar montavimo verslas Lietuvoje populiarus?
Padangu montavimas
Keičiantis sezonams, padangu montavimas tampa neišvengiama procedūra. Žinoma, to prireikia ir tais atvejais, kai automobilio padanga pažeidžiama kelyje ir tampa nebetinkama važinėti toliau. Taigi, matyti, kad progų pasikeisti padangas yra nemažai. Gali kilti klausimas – kaip gyvuoja šią paslaugą teikiančių salonų verslas Lietuvoje? Ar kai omenyje turimas padangu montavimas kaunas lenkia sostinę pagal autoservisų skaičių? Kalbant apie paslaugos kainą, padangu montavimas akcija vilnius – tarpusavyje suderinamos sąvokos?
Verslas Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje
„Jau senokai dirbu padangu montavimo versle. Ką pastebėjau? Kad investicijos į montavimo saloną man atsipirko su kaupu.“. Savo pastebėjimais ir ateities prognozėmis, kalbant apie šią paslaugą, dalinasi kaunietis Gediminas: „Lietuvoje vyraujanti sezonų kaita yra tas faktorius, dėl kurio turėtų būti dėkingi visi padangomis prekiaujantys ar jų montavimu, balansavimu užsiimantys verslininkai. Aišku, darbo rudens viduryje (prieš ir po lapkričio pradžios) ir pavasarį (prieš prasidedant balandžiui, iki mėnesio vidurio) turime daug. Jei jus domina padangu montavimas klaipeda, Kaunas ir Vilnius yra tie miestai, kuriuose turiu savo salonus. Taigi, galiu neblogai palyginti situaciją skirtingose Lietuvos dalyse.“. Gediminas, paklaustas, kuriame iš trijų miestų automobilių savininkai pirmieji pradeda kreiptis dėl padangų keitimo, šiek tiek padvejoja ir atsako: „Jei jau klausiate, kur pirmiausiai prasideda „sezoninis“ padangu montavimas vilnius yra tas miestas, kur vairuotojai pirmieji „atsibunda“ ir pradeda registruotis. Nors abejoju, ar tokia statistika yra sąžininga kitų dviejų miestų atžvilgiu, nes jie yra mažesni už sostinę. Sostinėje klientų turime daugiausiai, bet juk ir gyventojų Vilniuje yra žymiai daugiau. Nebūčiau teisus sakydamas, kad, pavyzdžiui, padangu montavimas klaipedoje yra nepopuliarus ir čia daugiau žmonių ištisus metus važinėja pažeidinėdami „vairuotojų etikos kodeksą“. Taip, uostamiestyje klientūra nėra gausi, bet tai neturi nieko bendro su klaipėdiečių charakteriu.“. Padangu montavimas, atėjus laikui žiemines padangas keisti į vasarines, ir atvirkščiai, nėra vienintelė su padangomis susijusi paslauga, teikiama autoservisuose. Kartais prakiurusias padangas prireikia ir sutaisyti. Apie tai trumpai pasakoja Gediminas: „Montavimas yra dažnai klientų pageidaujama procedūra. Na, o kalbant apie taisymą, negalėčiau pasakyti, kad dėl to žmonės mano salone kreipiasi dažnai. Turbūt dėl to, kad savo versle kartu ir prekiauju padangomis. Mano veiklos sritis yra pakankamai aiški. Automobilių remontas, bendrąja prasme, nėra tai, kuo užsiimu.“.
Paslaugos kaina
Gediminas, paprašytas pakomentuoti, ar padangu montavimo paslauga Lietuvoje yra brangesnė, lyginant su įkainiais užsienyje, verčiau pasiūlė apžvelgti situaciją mūsų šalyje, kadangi patirties su kitų šalių partneriais neturi ir, kaip teigė, nesiruošia įgyti: „Man asmeniškai pakanka Lietuvos rinkos. Padangu montavimas pas mus yra pakankamai populiari paslauga, žmonėms to reikia, taigi, kam plėstis į užsienį? Turėjau pasiūlymų, tačiau manau, kad prieš atidarinėjant naujus salonus būtina ištobulinti aptarnavimą jau turimuose. Kalbant apie atsiskaitymą už paslaugas… Tiems, kam aktualus pats kokybiškiausias padangu montavimas, kaina nėra pagrindinis rodiklis, renkantis, kur sutvarkyti automobilį. Ar padangu montavimas vilniuje brangesnis už šią paslaugą kituose miestuose? Tikrai ne, vieta Lietuvoje neturi įtakos paslaugų įkainiams. Bent jau mano salonuose. Beje, tiems, kuriems, vis dėl to, aktualus pigesnis padangu montavimas akcija yra puiki proga atlikti šią procedūrą pigiau ir po to drąsiai važinėti kad ir ne visada lygiais Lietuvos keliais.“. Gediminas tikina, kad kokybiškas montavimas nebūtinai yra brangus, tačiau vertas kiek didesnės sumos, už tą, kurią tektų sumokėti žemesnės kvalifikacijos darbuotojams. Juk padangu montavimas yra didele dalimi tiesiogiai atsakingas už saugią kelionę automobiliu.
Read More