Automobiliai | Eeefondai.lt

car-light-750x475-300x190-4261210Ar kada nors esate papuolę į situaciją, kai ramiai važiuojant keliu jums kelionę sugadina tai, kad pas kažką nepadarytas geras zibintu reguliavimas. Neteisingai sureguliuotos šviesos, važiavimas ant ilgų, neveikiantis zibintų šviesų reguliavimas ir panašios bėdos gali prišaukti vieną didesnę – eismo įvykį.

Ilgos šviesos

Visų pirma, kai žmonės važiuoja su trumpomis arba ilgomis šviesomis tai čia jau nėra servise atliekamas zibintu reguliavimas. Čia yra vairavimo įpročiai ir mokėjimas elgtis kelyje, priklausomas nuo kiekvieno viaruotojo asmeniškai. Tačiau, jeigu jums naktį važiuojant vienumoje iš priekio atlekia mašina, neketinanti išjungti savo ilgų šviesų, jūs tikrai galite patekti į rimtą bėdą. Apakinti tos iš priekio artėjančios šviesos, jūs galite ir rėžtis į tą mašiną (taigi, ji būtų pati kalta dėl savo elgesio), ir netinkamai išvažiuoti posūkyje, ir nulėkti nuo kelio. Juk mes nevažinėjame paprastai akli arba užsimerkę. O kai yra apakinamas vairuotojas, tai yra tas pats, kas vairuoti aklam.

Pakeltos šviesos

Net jeigu vairuotojai stengiasi nevažiuoti ant ilgų šviesų, kai aplink gali būti kitų mašinų, tačiau jų zibintu aukščio reguliavimas gali pridaryti tokių bėdų, kaip ir ilgos šviesos. Jeigu iš priekio atlekia mašina, kuri važiuodama šiek tiek šokinėja per kalnelius, jūs pastebite, kad ir šviesos kilnojasi, kartais aštriais spinduliais besirėždamos jums tiesiai į akis. Toks šviesų reguliavimas būna nebe priklausomas nuo vairuotojo. Tačiau tai, kad šviesos pakeltos ima akinti, rodo, kad apskritai žibintų reguliavimas Vilniuje kaina ir kokybe turi būti visada teisingas ir geras. Buc labai blogai jeigu važiuosite siaubingai auštai užkeltomis šviesomis. Jau geriau koks nors autoservisas Toptis jums padės susireguliuoti žibintus, ir tada važiuosite ne su pakelta šviesa, o su tokia, su kokia ir reikia važiuoti.

Važiavimas be šviesų

Aišku, turbūt pats blogiausias dalykas yra išvis važiavimas be šviesų. Tokio elgesio, kad ir kaip keista, bet taip pat pasitaiko. Būna, kad žmonės turi tik vieną veikiantį žibintą, o tai labai klaidina visus eismo dalyvius, nes tada sunku suvokti, kokio dydžio iš tiesų yra jūsų ar kažkieno kito automobilis. Tamsoje iš priekio matant tik vieną atlekiančią šviesą, galima galvoti, kad čia kažkokia dviratė motorinė priemonė, kai iš tiesų tai bus kas kita, ir jūsų zibintu reguliavimas galės suklaidinti eismo dalyvius dėl gabaritų. Todėl su viena sugedusia šviesa geriau niekada nevažinėkite. Ir juo labiau – nevažinėkite išvis be šviesų. Nes tada tikrai būsite visiškai nematomi ir keliantys baimę kitiems, bei grėsmę sau.

Atšvaitų svarba

Tačiau reikia galvoti ne tik apie tai, kas yra šviesos, bet ir tai, kas yra atšvaitai. Jeigu vieni eismo dalyviai privalo saugiai važinėti su gerai veikiančiomis šviesomis, tai kiti eismo dalyviai būtinai turi pasistengti turėti atšvaitus. Neseniai prieš porą metų priimtas nutarimas numato, kad dviratininkai turi būtinai turėti žibintus arba šviesą atspindinčią liemenę. Nesilaikant šio punkto, galima papulti į labai sunkias avarines situacijas. Kaip gi tamsoje gali jus pastebėti automobilio vairuotojas, jeigu jūsų dviratis neturi nei jokios šviesos, nei atšvaito. Priversdami vairuotoją save nutrenkti, jūs ir jam, ir sau didelį pavojų keliate, ir visam mašinos ekipažui. Galų gale, reikia atšvaito ir žmogui iš kaimo, einančiam keliu. Toks apskritai jaučiasi dažniausiai kone nemirtingas, tačiau šiaip jau jis toks nėra.

Read More

vairas-300x199-8787379Automobilio važiuoklės gedimai yra bene rimčiausios problemos, su kuriomis ilgainiui susiduria visi vairuotojai. Lygiai taip pat kone kiekvienam vienu ar kitu metu aktualiu buvo tapęs ir vairo koloneliu remontas. Joms susidėvėjus ar paprasčiausiai sugedus, neretai kyla dilema – bandyti restauruoti ar senas keisti naujomis? Specialistai turi paruošę atsakymą į šį klausimą. O jis paprastas – viskas turi savo kainą. Restauravimas gali išgelbėti senas kolonėles, gali ir nebūti veiksmingas, tačiau ne ką mažesne „loterija“ galima vadinti ir investiciją į, tarkime, naudotas automobilio detales. Kai omenyje turimas vairo koloneliu remontas Vilnius yra miestas, kuriame netrūksta gerų važiuoklės remonto meistrų. Vienas jų – Gintautas – ir sutiko apžvelgti senų vairo kolonėlių remonto (restauravimo) privalumus ir trūkumus.

Saugi kelionė prasideda nuo tinkamo važiuoklės darbo

Gintautas, jau daugiau kaip dešimt metų taisantis automobilius, sako, kad vairo koloneles siurblio remontas ar bet kokios kitos automobilio važiuoklės dalies taisymas jam – ne naujiena. „Jau daug metų dirbu tam, kad užtikrinčiau saugią kelionę klientams. Nereikia nė pasakoti, kaip sutrikęs važiuoklės darbas apsunkina vairavimą. Dėl to ypač svarbu, pastebėjus net menkiausius, pavyzdžiui, vairo stiprintuvo sutrikimus, varyti automobilį į autoservisą ir atlikti nuodugnią diagnostiką. Didelė tikimybė, kad problema slypi būtent vairo kolonėlėse.“. Gintautas sako, kad, kai reikalingas vairo koloneliu remontas Vilnius – miestas, kuriame apstu šią paslaugą teikiančių autoservisų. Tik ar visi tuo pasinaudoja?

Kas vyksta restauracijos metu ir kodėl būtina kolonėlių diagnostika?

Kalbai pasisukus apie automobilių remontą, sakoma, kad detalių keitimas kartais gali atsieiti pigiau už bandymą sutaisyti sugedusias. Ar šis posakis tinka ir tuomet, kai omenyje turimas bet kokios markės automobilio, pavyzdžiui, Audi vairo koloneliu remontas? Gintautas sako, kad transporto priemonės modelis šioje vietoje turi mažai reikšmės: „Iš savo darbo praktikos galiu pasakyti, kad ypač reto modelio automobilių taisymu Lietuvoje tenka užsiimti nedažnai. Tad nesvarbu, ar būtų aktualus Bmw vairo koloneliu remontas, ar Opel vairo koloneles remontas, restauracija paprastai pasiteisina labiau nei naujų kolonėlių instaliavimas. Kodėl? Visų pirma, be atidžiai atliktos vairo kolonėlių diagnostikos neįmanoma pasakyti, ar situacija beviltiška… Dažnai užtenka atlikti restauraciją, į kurią įeina: išardymas, detalių išvalymas, šveitimas, korozijos panaikinimas, sudilusių žiedų ar kitų smulkių detalių keitimas. Be abejo, po tokio valymo kolonėlės surenkamos iš naujo. Šiek tiek laiko užima tik bandymai, turintys parodyti, ar vairo kolonėlės po restauracijos toliau veikia. Vis dėlto, norėdami kuo greičiau „susitvarkyti“ su problema, klientai dažnai daugiau praranda nei išlošia. Tiesa, bepigu ir tada, kai naujų kolonėlių reikia tokio modelio automobiliui, kuriam nesunku gauti dalių. Dėl to, tarkime, Ford vairo koloneles remontas gali būti mažiau svarstomas. Mano nuomone, be reikalo, nes, kaip minėta, restauracijos gali pilnai pakakti, kad automobilio važiuoklė toliau sklandžiai veiktų. Be to, restauruotoms vairo kolonėlėms daugelyje autoservisų suteikiama garantija. Na, o „naujas“ perkant naudotų dalių parduotuvėje ar turguje, garantijos tikėtis naivu.“. Gintautas priduria, kad įsigyti tikrai kokybiškų dalių, kurių keitimas leistų maksimaliai pagerinti automobilio būklę, nėra lengva: „To nepatariu daryti nepatyrusiems vairuotojams. Ypač, jeigu omenyje turimas vairo koloneliu remontas, verčiau pasitikėti patyrusiais specialistais. Nereikėtų bijoti jų klausti sąžiningos nuomonės, ar vairo kolonėles dar galima sutaisyti, ar verčiau jau investuoti į naujas. Patikėkite manimi, didelė jų dalis nesiekia pasipelnyti iš klientų – tereikia surasti patikimus žmones, galinčius suteikti vertingos informacijos.“.

Read More

volkswagen-golf-automobilis-300x156-1159246Ko gero, nerastume vairuotojo, kuris nesvajotų apie kompaktišką, patogų, nebrangų automobilį. Šiuolaikiškas volkswagen golf – būtent tokia transporto priemonė. Tuo nesunku įsitikinti vos sėdus už šios mašinos vairo. Šis modelis kasmet pelno tūkstančių žmonių liaupses. Nors apie mašinos savybes (taip pat ir neigiamas) prikurta įvairiausių mitų, realią situaciją atskleidžia paklausa.

Ilgas kelias į kokybę

Pirmieji parduodami volkswagen golf pasirodė dar tolimais 1974 metais. Pradinės šio modelio kartos automobiliai gaminti devynerius metus, iki 1983–ųjų. Per šį laikotarpį vairuotojai galėjo išmėginti paprasčiausią automobilį, kuris vėliau tapo tikru pavyzdžiu kitiems gamintojams. Kampuotų formų kėbulas variklį slėpė priekyje, o ne gale, kaip buvo įprasta iki tol. Beje, tokį automobilį Lietuvos keliuose įmanoma pastebėti netgi šiais laikais.

Kadangi pirmasis modelis sulaukė teigiamo vertinimo, 1983–aisiais pradėta gaminti antroji karta. Iki pat 1991–ųjų metų šis automobilis tobulintas ne tik dizaino, bet ir modernumo atžvilgiu. Kėbulas tapo kiek aptakesnis, švelnesnis. Tačiau daugiausia dėmesio skirta technologijoms. Kompaktiškas hečbekas patobulintas išmetamųjų dujų katalizatoriumi, stabdymo saugumo sistema ir keturių ratų pavara. Būtent antrosios kartos volkswagen golf automobiliai pelnė ypatingą pagarbą ir tapo vėlesnių automobilių pagrindu.

1991–aisiais pasirodęs trečiosios kartos modelis išsiskyrė saugos priemonėmis. Tai – pirmasis serijinės gamybos automobilis, kurio priekyje sumontuotos oro pagalvės. Saugumą garantavo ne tik ši naujovė, bet ir visiškai atnaujintas, dailus ir aptakus kėbulas. Toks dizainas dar patobulintas 1997–aisiais, kai pristatyta ketvirtoji karta. Iki pat 2003–iųjų gaminti automobiliai skyrėsi ir atnaujinta technine dalimi – automatizuota pavarų dėže, dviguba sankaba ir kitomis naujovėmis.

Kėbulas pokyčių patyrė ir 2008–aisiais metais. Tuomet pasirodė penktos kartos volkswagen golf. Jo kėbulas tapo standesnis ir kompaktiškesnis daugiau nei trečdaliu. Kiek vėliau pristatytas patobulintas variantas, kuris išsiskyrė ne tik dizainu, bet ir ekonomiškumu. Šios savybės tapo pamatinėmis. Jomis pasižymi ir šeštos bei septintos kartos automobiliai.

Paskutinioji karta yra ypač ekonomiška. Šiose mašinose įmontuota daugybė vairavimą palengvinančių ir saugumą užtikrinančių priemonių, kurių gali pavydėti net prabangių klasių automobilių gamintojai. Taigi, šiuo metu keliais dažnai riedantys volkswagen golf 5, 6 ir 7 – pavyzdys, kaip ilgas tobulėjimo kelias padeda pasiekti tikrą sėkmę bei pripažinimą.

Grožis – dar ne viskas

Šiais laikais automobilis yra ne tik susisiekimo, bet ir įvaizdžio kūrimo priemonė. Todėl daugelis vairuotojų prieš įsigydami automobilį kritiškai vertina tiek technines jo savybes, tiek dizainą. Vis dėlto nebrangi mašina negali pasižymėti ir patvarumu, ir saugumu, ir ekonomiškumu, ir išskirtinėmis estetinėmis ypatybėmis. Todėl dažnai tenka rinktis optimalų šių savybių derinį.

Planuojant pirkti volkswagen golf verta pasidomėti dizainu, kuris tikrai nėra paskutinėje vietoje. Tačiau ne mažiau dėmesio privalu skirti ypatingiems šio modelio privalumams:

  • ekonomiškumui;
  • stabilumui;
  • komfortiškumui;
  • kompaktiškumui ir talpumui;
  • saugumui;
  • šiuolaikiškumu ir moderniomis technologijomis;
  • patrauklia kaina.

Tokios ypatybės suformuotos tik sumanių, patyrusių technologų ir dizainerių dėka. Per keliasdešimt metų nuolat besikeitusi kūrybinė komanda sugebėjo paversti gana standartinį automobilį tikru etalonu. Nenuostabu, kad tie, kurie trokšta įsigyti patikimą hečbeką ar universalą, pirmiausia pasidomi, kokiomis sąlygomis parduodami volkswagen golf.

Gana ilga tobulinimo istorija – dar ne pabaiga. Gamintojai tikrai neketina nutraukti šio modelio gamybos. Todėl labai tikėtina, kad netolimoje ateityje pasirodys ne tik aštuntos, bet ir devintos, dešimtos kartos volkswagen golf. Šie automobiliai neabejotinai ir toliau riedės geriausių savybių tobulinimo kryptimi.

Read More

naudoti-automobiliai-lizingu-300x189-1015117Kartais naudoti automobiliai lizingu, parduodami kažkam ir esantys nauji, tau yra tavo paties praeities įrodymas. Ar kada nors pagalvojote apie tai, kur patenka naudoti „Audi“ automobiliai? Lizingu galbūt juos perka žmonės, kurių jūs nepažįstate ir niekada nebuvote sutikę. Todėl pagalvokite, prieš atsisveikindami, kokius prisiminimus jums sukelia jūsų senasis automobilis, kurį atiduodate su visu prisiminimų bagažu.

Jurijus, „Toyota“ buvęs savininkas

„Kaip žinote, mano automobilis nebuvo pats populiariausias Lietuvoje. Tačiau tie, kas tokį turi, visada džiaugiasi ir negali skųstis. Kodėl dabar maniškis yra kažkur ten, kur ir kiti naudoti automobiliai lizingu? Pardaviau tikrai ne dėl to, kad kažkas būtų netikę, o dėl to, kad greitai išvažiuosiu iš Lietuvos į tolimą šalį, kur automobilio nenusigabensiu. Taigi, pardavinėju įvairius vertingus, mano per gyvenimą sukauptus daiktus. Nepasakyčiau, kad automobilį būtų buvę parduoti labai sunku, ašaros nebėgo, nors kai už kelių dienų mieste pamačiau jau kitą žmogų, vairuojantį mano „Toyota“, tai kažkaip nesmagu pasidarė. Sakoma, kad automobilis yra kaip moteris, o jūs žinote, kaip nemalonu pamatyti savo buvusiąją su kitu. Taigi, naudoti automobiliai lizingu be banko parduodami labai greitai, nes saviškę pamačiau mieste jau po kelių dienų. Kita vertus, gal ten patys pardavėjai ją prabandinėjo, nors labai abejoju, manau, kad ji jau surado savo namus.

Jūsų klausimas buvo, kokių prisiminimų man ji kelia, ką gero aš apie ją prisimenu. Iš tiesų, tokių dalykų, kuriuos galiu prisiminti, ir prisiminti tik geruoju – yra, ir yra labai nemažai. Visų pirma, tai istorija, kaip aš įgijau tokią mašiną. Kaip suprantate, tai yra prabangi ir vertinga mašina, ir net ir tokie naudoti automobiliai lizingu pakankamai nemažai kainuoja. Įsigyti ją gali ne kiekvienas, ir net aš pats nesvajojau, kad taip greitai ir lengvai ją įsigysiu. Tačiau tai ir nebuvo lengva. Turėjau verslo idėją, turėjau kitą. Daug kartų bandžiau pradėti kažką savo, kai pasisekė, tai, galima sakyti, per atsitiktinumą, kaip ir tam „Wikipedijos“ įkūrėjui. Dėl to man šitas automobilis primena kažkokią neįtikėtiną sėkmę, kuri mane tuo meru privertė labai džiaugtis“.

Rūta, „Ford“ buvusi savininkė

„Ši mano praktiška mašinytė dabar irgi yra iš tų, kur naudoti automobiliai is lizingo pardavinėjami. Teko jos atsisakyti, nes užaugus vaikams, išsiskyrus su vyru, supratau, kad poreikiai gerokai pasikeitę, ir nebereikia jau tokios didelės geros mašinos. Užtenka ir paprastesnės, mažesnės, praktiškesnės.

Kai pagalvoju apie savo seną „Fordą“, tai labai daug mielų prisiminimų užplūsta. Gal ir parduoti dėl to norėjau – kad greičiau tų prisiminimų atsikratyti, juk nėra gerai būti visada tarp jų, galvoti tik apie tokius dalykus, kas buvo praeity… Mes su vaikais daug keliaudavome paskutiniu metu, kai jie dar gyveno pas mane. Būdavo smagu pasiimti automobilį ir lėkti kažkur prie jūros, ten jaustis laimingai, džiaugtis saule, vasara, viskuo. Kartais ir susipykdavome kelyje, bet kurioje šeimoje taip nebūna. Visur taip būna. Naudoti automobiliai, parduodami lizingu, dabar yra labai įvairūs. Nusipirkau kitą, kuris būtų kuo mažiau panašus į tą, su kuriuo važinėjau taip ilgai. Tiesiog taip norėjosi. Nebesinorėjo likti prie to paties, su kuriuo susieta tiek daug praeities. Man atrodo, kiekvienas žmogus turi taip pasielgti, atėjus reikiamam laikui, ir tai yra normalu“.

Read More

sunkvezimiai-300x175-8033262Jeigu jus domina sunkvezimiai, ko gero, žinote, kaip sunku išsirinkti tinkamą variantą, ypač, kai galvojate ne apie vieną mašiną, reikalingą jūsų sėkminga verslui. Kalbiname vienos populiariausių firmų, užsiimančių tokia prekybą, vadybininką Julių, kuris pažadėjo pasidalinti naudinga informacija, dominančia pirkėjus.

-Gerbiamos, Jonai, kokie sunkvežimiai yra patys populiariausi tarp pirkėjų?

– Sunkvezimiai iki 7 5t ir sunkvezimiai iki 3.5t

– Dažniau  naudoti ar nauji?

– Mes užsiimame būtent naudotais, be kažkokios vienos tendencijos nėra. Svarbu jo kokybė ir kaina, tai yra, optimalus jų balansas.

– Ar įmanoma įsigyti sunkvežimį išsimokėtinai?

– Taip, galimi sunkvezimiai lizingu.

Pakalbintas Julius, aprodė mums įmonės prekes – krovininiai suknvezimiai, kurie yra naudoti sunkvežimiai – pagrindinė jos prekė, įgijusi pasitikėjimą tarp klientų ir užsitarnavusi sau gerą vardą per ne vienerius įmonės gyvavimo metus. Svarbu tai, kad šie sunkvežimiaiyra tikrai kokybiški ir už palyginamai žemą kainą.

Kai jau važiavome iš sunkvežimių įmonės montuoti savo reportažą, mus sustabdė ilgus metus ten išdirbęs Modestas, prašęs parašyti, kad sunkvezimiai užima pusę jo didelės širdies. Meilė šioms mašinos Modestui prasidėjo dar vaikystėje, kai atostogaudavo pas senelius kaime ir matydavo, kaip fermų sunkvežimiai vežioja įvairias medžiagas. Jis irgi norėjo būti tokios galingos mašinos vairuotoju. Likimas lėmė, kad sunkvezimiai  Lietuvoje aplenkė Modestą kaip vairuotoją – jo gyvenime pirmiausia atsirado ne šios mašinos, o vaikai. Modestas turi net keturis vaikus ir jau planuoja penktąjį – štai kam priklauso likusi širdies pusė! Vyras teigia, kad anksti vedęs nesigailėjo – juos su žmona labai palaikė tėvai, nes iš darbo fabrike pavykdavo ne ką susitaupyti, o reikėjo kažkaip jaukiai susisukti savo šeimyninį lizdelį, paruošti reikalingiausius daiktus pirmagimiui.

Modestas sakosi, kad skirtingai nei kad vaikystėje žavėję mašinos, knygos jo niekada netraukė – atrodydavo labai nuobodu sniurgsoti  prie stalo parimus į vadovėlių puslapius, kai galima bėgti į lauką ir džiaugtis vaikyste. Taigi, kadangi žinojo, jog mokslai yra ne jam, Modestas tą sakė ir savo žmonai, aiškindamas, kad jų gyvenime gali tekti šiek tiek pavargti, kol suras savo vietą po saule, nes nemokytiems juk ne viskas taip paprasta. Taigi jie nutarė kabintis nagais ir dantimis į gyvenimą ir sekti jo geresnio, jeigu reikės, netgi per kraują.

Gimus trečiajam vaikui, pasidarė per sunku gyventi tik iš menkos pašalpos ir fabrikanto atlyginimo, tad Modestas išvažiavo į tolimus kraštus uždarbiauti – pinigų gaudavo dvigubai ar net trigubai daugiau, tačiau tėvynės ir šeimos ilgesys privertė jauną vyrą grįžti vos už gero pusmečio. Negalėjo juk viskas būti  taip blogai! Apie darbą sunkvežimių įmonėje, jis sužinojo internete – atsitiktinai pamatė skelbimą, kai ieškojo dėvėtos komodos, o šiek tiek domino ir naudoti sunkvezimiai. Nuėjęs į atranką, jis tapo konsultantu, padedančiu išsirinkti prekes pirkėjams ir konsultuojančiu telefonu visus norinčius įsigyti šią techniką. Taigi atgimė sena vyro aistra – sunkvezimiai. Greitai Modestas jau smulkiai galėjo papasakoti apie kiekvieną jo modelį, žinojo privalumus ir trūkumus. Pirkėjai negailėjo pagirų uoliam pardavėjui, greitai jis pakilo į vyriausiuosius konsultantus. Modestas sakosi esantis labai patenkintas savo darbu, nes pirmą kartą gyvenime kažką darydamas jaučia prasmę, ne tik desperaciją. Pasak Modesto, svarbu susirasti mėgstamą hobi ir jis virs tavo darbu.

Taigi palikome laimingą Modestą ir reikalais užsivertusį vadybininką Joną. Tikimės, kad šis nuoširdus pasakojimas, truputį išeinantis iš mūsų laidos specifikos, atvers jūsų norą susipažinti su žmogumi, kuris padės išsirinkti geriausią prekę.

Read More