elektronines prekybos sistema
Verslas yra sritis, tiesiogiai lemiantis mūsų gyvenimo gerovę. Todėl jame privalo derėti kitimas, atvirumas, naujovės ir taisyklės, tradicijos. Vienas išradimų, leidžiančių pasiekti tokią harmoniją, yra elektronines prekybos sistema. Tai – priežastis, dėl kurios verslas tampa sėkmingas ir užtikrina naudą (pelną). Toks technologinis sprendimas sukurtas pagal paprastos prekybos sistemos modelį. Todėl verta daugiau sužinoti apie mūsų šalyje taikomus metodus ir jų efektyvumo paslaptį.
Kodėl reikia sistemos?
Ko gero, rastume mažai žmonių, nieko negirdėjusių apie pasaulio sukūrimo mitą. Jo esmė – iš chaoso, visa ko samplaikos, sukurti darinį, veikiantį ir atpažįstamą pagal tam tikras taisykles. Tos taisyklės sudaro sistemą, kuri ir leidžia mums ne tik suprasti pasaulį, bet ir pagal dėsnius numatyti tai, kas vyks ateityje. Iš pradžių gali atrodyti, jog toks pasaulio aiškinimas nėra niekaip susijęs su sėkmingos prekybos subtilybėmis. Tačiau iš tiesų čia esama esminės sąsajos.
Ši sąsaja – tai sistema. Siekiant bet kokio tikslo būtina veikti pagal tam tikras taisykles, taikyti gerai apgalvotus metodus. Vieninga, nuosekli, ne chaotiška, aiškiai apibrėžta prekybos sistema yra geriausias būdas pelnui pasiekti. Tai – maksimaliai veiksmingas parduotuvių ir juose vykstančių procesų valdymas. Lietuvoje sėkmingai veikia daugybė tokių prekybos vietų tinklų. Pavyzdžiui, daugeliui didmiesčių mikrorajonų gyventojų puikiai žinoma prekybos sistema kubas. Jos išskirtinumas – itin plati prekių pasiūla už prieinamą kainą, pateikiama arčiausiai gyvenamosios vietos. Dar vienas panašus pavyzdys – prekybos sistema koops, orientuota į mažesnių miestelių ir gyvenviečių klientus.
Kiek kitokia yra spainetos prekybos sistema, jungianti mobiliojo ryšio telefonų ir įrangos parduotuves. Skirtingų prekių pasiūla rūpinasi avs prekybos sistema. Visų šių darinių panašumas – tam tikra sąjunga, apimanti konkrečius prekybininkus bendrai maksimaliai apyvartai pasiekti. Tokia sistema sudaryta iš vienodų pardavimo programų, bendradarbiavimo su tais pačiais tiekėjais, orientacijos į tokią pačią klientų auditoriją, vienodų kainų. Tiek paprasta, tiek elektronines prekybos sistema palengvina visus skirtingose parduotuvėse atliekamus veiksmus (pavyzdžiui, klientų paieškos, pirkimo, pardavimo), todėl pelnas pasiekiamas žymiai greičiau ir paprasčiau.
Kuo ypatingos virtualios sistemos?
Šiandien vartotojai mielai apsiperka ne tik mieste esančiose parduotuvėse. Vis daugiau dėmesio sulaukia ir elektronines erdvės. Sėkmingai jų veiklai taip pat būtini nuosekliai taikomi metodai. Todėl ir buvo sukurta pirmoji elektronine prekybos sistema. Žinoma, šiuo metu esama daugybės jos variantų. Tačiau galima išskirti pagrindinius bruožus, kurie lemia elektroninių parduotuvių pelną.
Visų pirma derėtų paminėti automatizaciją. Pavyzdžiui, „reali“ prekybos sistema kotas labiausiai yra valdoma žmonių: jie atlieka prekių rūšiavimą ir pristatymą, aptarnauja klientus visose parduotuvėse. Tačiau elektronines paslaugas teikiantys tinklalapiai veikia be žmonių pagalbos. Juose pati programa sugrupuoja naujai gaunamas prekes, užtikrina abipusį ryšį tarp tinklalapyje rodomos informacijos ir sandėlio duomenų, pildo prekių krepšelius, fiksuoja užsakymus bei atlieka kitokius veiksmus.
Taip pat svarbus ir valdymo paprastumas. Elektroninė parduotuvė gali pateikti informaciją keliomis kalbomis. Be to, užsakymas, apmokėjimas ir kitokie procesai atliekami realiu laiku. Tam, kad būtų pakeista prekių ar paslaugų būsena (pavyzdžiui, pritaikoma nuolaida), prireikia vos kelių akimirkų. Fiksuojami atlikti veiksmai leidžia sukurti tikslią statistiką, kuri labai naudinga efektyviam bet kurios įmonės valdymui. Taigi, tie, kurie naudojasi elektronines prekybos sistema gerokai sumažina verslo sąnaudas. Tai – neabejotinas pačių veiksmingiausių pardavimo priemonių pritaikymas internete. Šias sistemas virtualiame versle naudojantys prekybininkai gali be jokio vargo prisitaikyti prie pagrindinių šiuolaikiško kliento poreikių – patogumo ir greičio.